Zdravotní výhody jízdy na koloběžce

Trápí vás bolesti zad? Pak zkuste jízdu na koloběžce. Pomůže vám nejen účinně posílit zádové svaly, ale také zhubnout, zlepšit vytrvalost a odrazovou sílu. A navíc je to skvělá zábava!

 Zapojení svalů na koloběžce

Jízda na koloběžce je komplexní pohyb, při němž se zapojují nejen svaly dolních a horních končetin, ale také břišní a zádové svaly. A protože na koloběžce pracuje celé tělo, můžete na ní jezdit i v chladnějších měsících, aniž byste prostydli.

 

Procvičíte si celé tělo a to hlavně svaly kolem páteře (krční, hrudní a zádové svaly), horní a dolní končetiny (pažní svaly, pánevní dno, zpevňuje hýžďové svaly a svaly lýtkové, stehenní a holenní) a v neposlední řadě břišní svaly. Fyzioterapeuti jízdu na koloběžce doporčují jako doplňek k rehablitaci či jako prevenci proti bolestem krční a bederní páteře. Oproti například běhání tak výrazně netrpí klouby spodních končetin a kosterní svalstvo. Oproti jízdě na kole procvičujete nejen dolní končetiny, ale celé tělo.

 

Na koloběžce spálíte až o 30 % energie více než na kole a snadno si vytvarujete problematické partie stehen, hýždí, boků, břicha a pasu. Jízda na koloběžce je stejně energeticky náročná jako aerobic nebo svižný běh.

 

Jízda na koloběžce (pokud je pravidelná) také přispívá k hubnutí a tvarování postavy. Hodinová jízda na koloběžce spálí až 500 kcal (až 2 100 kJ).

 

Při ujetí 1 km provedete kolem 200 podřepů, tak je jízda náročná (a prospěšná)!